•Η Ζαχάροβα κατήγγειλε την Αθήνα ότι ακολουθεί «προκλητική και συγκρουσιακή πολιτική» εναντίον της Ρωσίας, στηρίζοντας «ναζιστικό καθεστώς» στην Ουκρανία και κατηγορώντας την Ελλάδα ως μία από τις πρώτες χώρες που προμήθευσαν όπλα και πυρομαχικά στην Ουκρανία.
•Δεν προσδιόρισε τη μορφή ή το εύρος της ρωσικής απάντησης αλλά προειδοποίησε για...
Τα ζώα που δικάστηκαν σε κανονικά δικαστήρια με δικαστές και δικηγόρους!

Η δικαιοσύνη είναι ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς των κοινωνιών! Ποιος μπορεί να το αρνηθεί; Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα υπήρχε πάντοτε μια μορφή δικαστηρίου για να λύνει ειρηνικά τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων. Υπήρξε όμως μια εποχή που οι δίκες δεν αφορούσαν μόνο ανθρώπους! Όχι δεν μιλάμε για προϊστορικές εποχές, όχι δεν μιλάμε για υποανάπτυκτες επαρχίες κάπου στον κόσμο, μιλάμε για την Ευρώπη του μεσαίωνα!
Για να τα πάρουμε με την σειρά να πούμε πρώτα απόλα ότι αναφερόμαστε σε κανονικές δίκες από κοσμικά ή θρησκευτικά δικαστήρια, με γεμάτες αίθουσες και κατηγορούμενους ζώα, με τα οποία οι άνθρωποι συμβίωναν στις πόλεις και τα χωριά. Άλογα, γουρούνια, αγελάδες και ταύροι ήταν οι συνηθέστεροι κατηγορούμενοι αλλά εκτός από αυτά δικάζοντας ακόμη και τρωκτικά και έντομα. Η πρώτη ερώτηση που μας έρχεται στο μυαλό είναι φυσικά τι τόσο κακό μπορεί να έκαναν αυτά τα ζώα ώστε να πρέπει να δικαστούν. Η απάντηση είναι πως δίκες γίνονταν για το οτιδήποτε! Για καταστροφές που προκάλεσαν, για τραυματισμό ή και θάνατο από επιθέσεις τους, για μόλυνση της σοδιάς, για βεβήλωση ιερών και οσίων, για ανήθικες πράξεις και λοιπά. Οι ποινές που αντιμετώπιζαν τα ζώα ήταν παρόμοιες με εκείνες των ανθρώπων. Δημόσια εκτέλεση, εξορία ή αφορισμός! Η εκτέλεση μάλιστα ήταν δια απαγχωνισμού ή φωτιάς κι αν η τακτική αυτή εμάς μας φένεται τουλάχιστον γελοία, στους ανθρώπους της εποχής εκείνης φαινόταν πολύ σημαντική! Για τον λόγο αυτό, πολλές φορές κατέθεταν ως μάρτυρες στις δίκες, ενώ στα κατηγορούμενα ζώα των θρησκευτικών δικαστηρίων δινόταν και δικηγόρος.

Κι επειδή σίγουρα όποιος πρωτοακούει αυτή την ιστορία πιστεύει πως πρόκειται για φάρσα ή για σπάνιες δίκες από κάποιους ακραίους, τα λεπτομερέστατα δικαστικά πρακτικά της εποχής μας δείχνουν πως από τον 13ο αιώνα μέχρι τον 18ο τα περιστατικά δικών ζώων ήταν μια πολύ συνήθης τακτική σε όλη σχεδόν την Ευρώπη.
Η αρχή έγινε το 1120 όπου με απόφαση του εκκλησιαστικού δικαστηρίου, ο επίσκοπος του Λαν αφόρισε τις κάμπιες και τους αρουραίους που ρήμαζαν τις μοναστηριακές περιουσίες ενώ έναν χρόνο αργότερα, το 1121, ο Άγιος Βερνάρδος αφόρισε τις μύγες που είχαν εισβάλει στο αβαείο του Φουανύ! Η πρώτη όμως κανονική καταγραφή δίκης με απολογία του κατηγορούμενου, μάρτυρες και κατήγορους ήταν η καταδίκη και δημόσια εκτέλεση ενός χοίρου το 1266 στο Φοντεναί-ω-Ροζ.
Μια άλλη διάσημη δίκη ήταν εκείνη των 7 γουρουνιών του Λαβινύ. Η μαμά γουρούνα με τα γουρουνάκια της πέρασαν λοιπόν από δίκη για το φόνο ενός πεντάχρονου αγοριού και είχαν νομική εκπροσώπηση και κάθε άλλο δικαίωμα. Ακόμα και το τεκμήριο της αθωότητας τους αναγνώρισαν, απαλλάσσοντας τα έξι μικρά, λόγω του νεαρού της ηλικίας και μόνο η μαμά τους πήγε στην αγχόνη, για την οποία υπήρχαν αυτόπτες μάρτυρες, που την είδαν να σκοτώνει το αγοράκι.

Μια ακόμη δίκη άξια αναφοράς έγινε το 1713 στη Βραζιλία. Οι καλόγεροι του μοναστηριού του Αγίου Αντωνίου, στην επαρχία Ντε Πiεδάδε, έκαναν μήνυση κατά των μυρμηγκιών, διότι αυτά έμπαιναν κατά χιλιάδες στις αποθήκες και έκλεβαν το σιτάρι του μοναστηριού. Το δικαστήριο έβγαλε την ακόλουθη απόφαση: υποχρέωσε το μοναστήρι να παραχωρήσει έναν ειδικό χώρο στα μυρμήγκια για να ζήσουν ειρηνικα, μακριά από τις αποθήκες. Προειδοποίησε όμως και τα μυρμήγκια ότι αν δεν συμμορφωθούν με την απόφαση για το νέο τόπο εγκατάστασής τους, τότε θα θεωρηθούν υπότροποι και θα αντιμετωπίσουν την πιθανότητα αφορισμού ή ακόμα και θανατικής ποινής.
Τέτοια περιστατικά υπάρχουν πάρα πολλά και πολλοί ιστορικοί και ακαδημαικοί προσπαθησαν να κατανοήσουν τι ώθησε τους ανθρώπους να μπαίνουν σε τέτοιο κόπο χωρίς κάποιον ουσιαστικό λόγο. Πιθανότατα ήταν οι θρησκευτικές δυσειδαιμονίες της εποχής που όριζαν πως τα ζώα είναι πλάσματα του θεού και οι άνθρωποι επρέπε να τους φέρονται δίκαια για να μην προκαλέσουν την οργή του. Επίσης, η σχέση ζώων και ανθρώπων ήταν πολύ πιο στενή, δεδομένου ότι εργάζονταν και ζούσαν μαζί σε κοινούς χώρους, σπαταλώντας μαζί πάνω από 16 ώρες την ημέρα, οπότε ίσως τα θεωρούσαν περισσότερο ισότιμα μέλη της κοινωνίας από ότι σήμερα, θεωρώντας λογικό να έχουν τις ίδιες συνέπειες σε τυχόν παραπτώματα.

Διαβάστε ακόμα:
Η ιστορική ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ που υπεγράφη πρόσφατα σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την ενεργειακή στρατηγική της χώρας, προωθώντας την Ελλάδα σε κεντρικό παίκτη στον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η συμφωνία αυτή, που περιλαμβάνει μια μακροχρόνια 20ετή σύμβαση προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τις...
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση των ανιχνεύσεων ρωσικών drones πάνω από ευρωπαϊκές πόλεις και ευαίσθητες περιοχές, με τις ευρωπαϊκές αρχές να μιλούν για μια νέα απειλή που συνδέεται με τον υβριδικό πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ευρώπης, τη συλλογή πληροφοριών, αλλά και τη δοκιμή των αμυντικών αντανακλαστικών του ΝΑΤΟ.
Η Κίμπερλι Ανν Γκιλφόιλ γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου 1969 στο Σαν Φρανσίσκο. Η μητέρα της ήταν Πουερτορικάνα και η οποία πέθανε από λευχαιμία όταν η Κίμπερλι ήταν 11 ετών, ενώ ο πατέρας της, Ιρλανδικής καταγωγής, υπηρέτησε στον αμερικανικό στρατό. Μεγάλωσε ως ρωμαιοκαθολική και αποφοίτησε από το Λύκειο Μέρσι Σαν Φρανσίσκο το 1987. Σπούδασε πολιτικές...







